14 Mart 2012 Çarşamba

Polimer Kil Hakkında..

Merhaba,

Yaptığım çalışmalarda kullandığım materyallerle ilgili çok yorum ve mail alıyorum.. Bu yüzden bu postu yayınlamaya karar verdim.. Böylelikle sorularınıza yanıt olabileceğini düşünüyorum..

Polimer kil, ülkemizde daha çok FİMO Hamuru olarak biliniyor.. Bundaki en büyük etken hiç şüphesiz FİMO markasının yaygın olarak kullanılmasındandır.. Ancak fimo markasının yanında Sculpey, Cernit,Premo marka polimer killer de piyasa da mevcuttur..

Bildiğimiz toprak kil malzemenin aksine, polimer kil laboratuar ortamında üretilmiş hammaddesi "Polyvinly Chloride" yani PVC'dir. Ayrıca çeşitli renk pigmentleri ve plastik maddeler bulunur..

Renkler birbirleriyle kolay karışır.. böylece kendi renginizi yaratma şansınız oluyor.. Ancak internette yazıldığı gibi yoğurulmasının kolay olduğunu söyleyemeyeceğim.. Bence oldukça zor ve zaman alan bir süreç.. Yoğurma işlemi el yorgunluğu yapabiliyor.. O nedenle ara vererek çalışmak en doğrusu.. Ev fırınında pişirilmesi kullanım kolaylığı sağlıyor..

Polimer kil hamuru, diğer oyun hamuru ya da kil çeşitleri gibi hava ile temas ettiği süre içerisinde kuruma  yapmıyor.. Böylece , çalışmanızı açıkta bırakmış olsanız dahi ,herhangi bir kuruma, çatlama ya da deformasyon olmuyor..

Polimer kil hamurunu, hobi malzemesi satan dükkanlarda, büyük kırtasiyelerde ya da yapı marketlerde bulabilirsiniz.. Ben çoğu zaman renk konusunda sıkıntı yaşıyorum..

Önemli bir tavsiye.. Eğer polimer kille çalışmaya yeni başlayacaksanız, öncelikle işe bir kaç renk ile başlamanızı öneririm.. Çünkü defalarca bozup yapmak durumunda kalacaksınız ve hamur çok ucuz bir malzeme sayılmaz..

Bundan sonrası yaratıcılığınıza ve el maharetinize kalmış..

Herkese bol hobili günler diliyorum..

Sevgiler

Efser

2 yorum:

  1. Çalışmalarınıza bayıldım ellerinize sağlık, ben evde hazırladığım soğuk seramik hamuruyla (polimer çiçek tutkalı + nişasta) çalışıyorum. fırınlamaya gerek kalmadığı ve kuruduktan sonra çok sağlam olduğu için çok memnunum, renk konusunda da akrilik boyaları karıştırıp kendim elde ettiğim için hiç sorun yaşamıyorum, ama tabi dokusu bu hazır hamurlarınki kadar güzel olmuyor. ben "çoğunlukla evdeki fırında kullanılsa da, yemek yaptığınız fırına sokmayın bu malzemeleri sonuçta kimyasal madde" diye duymuştum. eski ama çalışan bir fırın bulup aldığımda mutlaka deneyeceğim önerdiğiniz hamuru

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Ayça hanım=)))

    Soğuk Porselen hamurunu hazırlama konusunda çok sıkıntı yaşadım.. Bir türlü istediğim sonucu vermedi.. Pürüzsüz kolay kullanılabilir bir hamur hazırlamayı başaramadım. Artık benim beceriksizliğimden mi yoksa polimer kile alışık olup onun çalışma şartlarını aradığım için mi bilemiyorum=)))
    Ben de duymuştum normal kullandığımız fırında kullanmama konusunu.. Fakat ben her kullanımdan sonra fırınımı iyice havalandırıyorum ve deterjanlı bezle iyice siliyorum..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil